Jakiego samochodu pragną kobiety? Czy mają swoje ulubione marki, stylistykę, kolory? Mimo przeprowadzania różnych badań i ankiet, trudno ustalić wzorzec auta, który można by określić jako typowo „kobiecy” (zresztą podobnie nie ma jednego modelu, którym zachwycaliby się wszyscy mężczyźni), co wynika najprawdopodobniej z ogromnego zróżnicowania ich gustów i potrzeb. Zwykło się uważać, że kobiety preferują niewielkie samochody, ze względu na ich większą manewrowość, zwrotność i łatwość parkowania – zwłaszcza w ciasnych, miejskich uliczkach. Jednak wiele pań wprost uwielbia masywne SUV-y, które nie tylko dają im poczucie bezpieczeństwa na drodze, ale też pozwalają bez problemu pokonać większość przeszkód, z którymi nie radzą sobie mniejsze auta o słabszym silniku i bez napędu na cztery koła. Badania przeprowadzone przez Axciom wykazały, że najczęściej wybieranymi przez kobiety markami są: Renault Clio, Peugeot 206, Nissan Micra oraz Toyota Yaris i Suzuki Swift. Sporym zainteresowaniem wśród płci pięknej cieszy się też Honda CR-V.
Dla wielu kobiet ważną rzeczą jest pojemność bagażnika, zwłaszcza jeśli często używają auta do jeżdżenia na zakupy, potrzebując znacznej przestrzeni do ich przewożenia. Poza tym duży bagażnik jest niezbędny jeśli przemieszczamy się z małym dzieckiem, i musimy na czas jazdy schować gdzieś wózek.
Co ciekawe, żadne badania nie potwierdziły szczególnej preferencji pań do konkretnych kolorów lakieru, więc twierdzenie, że kobiety rozpoznają samochody wyłącznie po kolorze i nie są zainteresowane żadnymi parametrami technicznymi, wydaje się z gruntu fałszywy i krzywdzący. Jest też oczywiste, że wybiorą inne auto wyłącznie do jazdy po mieście, a inne kiedy często podróżują w trudnym terenie. Kobiety szukają więc pojazdów wygodnych, praktycznych i dobrze dostosowanych do ich konkretnych potrzeb.