Konsultant ślubny to nowy punkt na mapie zawodów wykonywanych w naszym kraju, dlatego nie każdy wie, czym on tak naprawdę się zajmuje. Najprostszą odpowiedzą na to pytanie będzie stwierdzenie, że wszystkim. Od pomocy przy wyborze sukni dla Panny Młodej i garnituru dla Pana Młodego, poprzez ustalenie budżetu imprezy, aż po pożegnanie ostatnich gości wychodzących z wesela. Idzie to, oczywiście, w poprzek dotychczasowej tradycji, wedle której zajmowali się tym młodzi wspomagani przez rodziców, ale cóż, wszystko się profesjonalizuje, organizacja wesel zatem również.

Dobry konsultant ślubny (Warszawa, Kraków, Gdańsk – w tych miastach jest ich najwięcej) powinien charakteryzować się dużą inwencją oraz energią, a przy tym być kontaktowy i bardzo elastyczny, wszakże musi pogodzić wiele różnych gustów, a przy tym nie forsując na siłę swego zdania zaplanować imprezę, z której wszyscy będą zadowoleni. Dobra organizacja pracy oraz umiejętność skupiania się na realizacji konkretnych celów także nie mogą być mu obce, a właściwie to musi je posiadać w bardzo wysokim stopniu, gdyż bez tego po prostu sobie nie poradzi z nawałem pracy, która go czeka.

Zatem lepiej nie polegać na pierwszej lepszej sobie, która się zgłosi do nas z wizytówką „organizacja wesel Warszawa (albo na przykład „organizacja wesel Lublin”) – szybko i profesjonalnie”, gdyż może się okazać, że choć co prawda papier wszystko przyjął, to rzeczywistość niezwykle boleśnie to zweryfikowała.

Poświęćmy zatem trochę czasu na szukanie opinii o osobach, które odpowiedziały na nasze ogłoszenie. Wystarczy dodać na przykład post na jakimś forum weselnym (wpisując w wyszukiwarkę Google, np. „organizacja wesela Warszawa”, dostaniemy przynajmniej kilkanaście odnośników do tego typu witryn) i poczekać – na pewno znajdzie się kilka osób, dla których zgłaszający się konsultant organizował wesele, a które będą chętne do podzielenia się z nami opinią na temat efektów jego pracy.